Första casinot att öppna stödlinje för spelberoende

Det kan vara väldigt beroendeframkallande att spela för pengar. Mänskligheten har spelat spel och satsat pengar på lite allt möjligt genom tiderna. Det verkar vara något som sitter i märgen, vi älskar det som tidsfördriv.

Precis som med allting annat som vi älskar att göra – för mycket av det goda blir skadligt.

Den svenska Spelinspektionen är jättenoga med de införda lagarna som ska hjälpa spelberoende. Det finns framför allt stödlinjen och spelberoende som hjälper till med just detta problem. Men nu har även en svensk spelsajt lanserat sin helt egna avdelning för att hantera och konsultera spelare som har fallit ner i träsket.

Leovegas200% upp till 4000 Kr
30 Cash freespins
Sveriges största mobilcasino
Erbjudandet gäller nya spelare från 20 maj 2019 och framåt.
Min. insättning 100 kr. 15x omsättningskrav. Bonusen är giltig i 60 dagar.
Cash Free Spins är omsättningsfria, ev. vinster är riktiga pengar.
Besök Här

18+ | Regler och Villkor gäller
Spela ansvarsfullt | www.stodlinjen.se

Recension

Leo Vegas stödlinje

Det har gått lång tid sedan Leo Vegas slog upp portarna. De har länge varit med i Första casinot att öppna stödlinje för spelberoendeframkanten av industrin och vinner priser år efter år i olika kategorier. De blev bl.a. utnämnda till Världens Bästa Casino 2019 på Global Gaming Awards.

Nu vill de alltså ta tag i beroendet. De gör det via en helt egen stödlinje. Huruvida regelverket tillåter det eller inte är en fråga som återstår att få svar på.

En spelsajt har inget intresse av att få folk att spela mindre. Därför kan man undra över sajtens motiv och praktik. Kanske är det ett försök att göra sitt namn än mera känt. Leo Vegas erbjuder inte bara en perfekt spelsajt utan deras arbete mot spelberoende har länge varit en prioritet.

LeoLine för spelberoende

Det är ett vackert initiativ av Leo Vegas. Idén är ämnad för spelare som har frågor och funderingar kring ansvarsfullt spelande. Därför får dessa spelare en direktlinje till folk som är utbildade att hantera sådana frågor. Det är med andra ord ingen vanlig support, utan en utbildad och dedikerad avdelning.

Projektet rullas ut i Storbritannien inom kort, när den planeras att lanseras i Sverige är ännu okänt. Systemet kommer säkert att testas i tre månader innan vidare beslut görs.